Начало »  Съвети

10.12.2020 Акумулаторът остарява през лятото, но умира през зимата. Обясняваме защо!
Германският ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club, Клуб на германските автомобилисти) показва красноречивите факти: 50% от случаите на повреди по автомобилите са повреди на акумулатора или свързаните с него системи - алтернатор, стартер, светлини. В 40% от всички случаи на повреда, причината е акумулаторът.
Акумулатори БГ разполага с опитен персонал и професионална техника, подготвени за предотвратяването на тези ситуации. Специалистите ни не само могат да проверят състоянието на акумулатора Ви с професионалните уреди Yuasa, Banner и Midtronics, но и могат да направят детайлна проверка на състоянието на алтернатора и зареждането на акумулатора.
Защо акумулаторът си отива през зимата?
Зимата убива най-слабите акумулатори. Това обаче става най-често в случаите, когато преди това е имало дълго и извънредно горещо лято. Жегата драстично скъсява живота на една батерия, така че когато студът дойде, по-старите акумулатори вече са на ръба на живота си. “Много шофьори смятат, че студеното време поврежда акумулаторите най-много, но началото на края е предизвикано от жегата” обяснява д-р Кристиан Розенкранц, инженерен вицепрезидент на Clarios (Johnson Controls, Varta).
Акумулатори БГ препоръчва проверка на акумулатора и алтернатора в началото на студения сезон, за да бъдете сигурни, че всичко е наред.
Кой сезон е по-опасен за акумулатора?
Идеалната температура за акумулаторите е около 20°C, а през лятото външната температура често достига 40°C, което означава, че в двигателния отсек температурата може да надхвърли 60-70°C. Високите температури водят до саморазреждане на батериите и карат акумулаторите да стареят по-бързо. Тези промени обаче обикновено остават незабелязани през лятото и есента. Проблемите започват през зимата, когато е необходима с до 30% повече енергия, за да бъде стартиран двигателят, а пътуванията са кратки и недостатъчни на алтернатора, за да възстанови тази енергия.
Обичате колата си, тогава я карайте!
Кризата с коронавируса и породените от нея промени в навиците ни се отразяват сериозно и на техниката. Когато шофирате колата си рядко и на кратки разстояния, тя няма достатъчно време да възстанови енергията от запалването на двигателя. Това е особено валидно през зимата, когато използваме консуматори като отоплението на седалките или функцията за размразяване на задното стъкло и огледалата. Затова карайте, колкото повече, толкова по-добре за акумулатора!
Колата си почива в гаража, значи не харчи ток?
Всъщност това съвсем не е вярно. Дори когато е паркирана, системи ката аларма, централно заключване, безконтактно отключване и навигация са в постоянен режим на готовност. Специалистите на Varta препоръчват поне веднъж в месеца да се направи по-дълго пътуване от поне 20-30 минути, което да осигури достатъчно енергия на акумулатора.
Не забравяйте да проверите състоянието на акумулатора при специалистите на Акумулатори БГ. Процедурата отнема не повече от 10 минути, а ще Ви спести много време и средства. Погрижете се за състоянието на акумулатора си днес, за да не се налага да купувате нов утре!


Затвори


» OK
Бъгита Скутери Камиони Възобновяема енергия Джипове Голф колички Висок клас автомобили Солари Строителни платформи Строителни машини Снегомобили Лекотоварни Леки автомобили Лодки и моторници Джетове Яхти Косачки Селскостопански машини Автобуси Ванове UPS Подопочистваща техника Туристически и кросови мотори Каравани