Начало »  Съвети

04.05.2019 Акумулатори, използващи AGM (Absorbent Glass Mat) технология.
AGM технологията понастоящем се монтира фабрично в множество луксозни автомобили и такива използващи системата на двигателя " Start - Stop ", където се изисква увеличената функционалност на тези батерии.
При AGM акумулаторите намират приложение сепараторите от стъклена тъкан с висока всмукателна сила, в която се абсорбира електролитът. При AGM батериите, освен подсилената кутия се използват и специални винтови съединения, които затварят акумулатора херметично.
Поради преобладаващото свръхналягане на клетките се изработва по-стабилна кутия на акумулатора, а капакът се снабдява със специални предпазни вентили за свръхналягане, които никога не трябва да се отварят. Електродните плочи са притиснати толкова силно, поради компресирания монтаж, че утайката се намаля до минимум. В резултат на това се получава много висока устойчивост на цикли и вибрации.
Предимства на AGM технологията:
- Подобрена  ефективност  на  активната  маса,  чрез  по-добро усвояване на киселината;
- Увеличена продължителност на експлоатационния живот, дължаща се на минимално извличане на активния материал, благодарение на конструкцията на акумулатора;
- По-високи характеристики при студен старт;
- Напълно необслужваеми - нулево потребление на вода;
- Защитени са срещу разливане/протичане;
- Проектирани са така, че да отговарят на най-новите изисквания на производителите на оригинални части за автомобили (ОЕМ);
- Съвместими са с чувствителното електронно оборудване;
Лабораторните изследвания доказват 4 -5 пъти по-висока устойчивост при циклично използване спрямо стандартния конвенционален акумулатор, напълнен с електролит и обикновено разполага с 16% по-висока стартова мощност, дори и при по-ниски температури.
Увеличената площ за осъществяване на химичната реакция води до по-висока плътност на енергията за по-бързо въртене на двигателя по време на стартиране и следователно увеличава ефективността при използването на гориво (намален разход).
Какви  са  разликите  между  геловите и AGM акумулатори?
И двата са рекомбинантни  акумулатори (т.е. при нормални  условия  на  работа, в тях протича  процес  на рекомбинация на газовете, отделяни по време на зареждането, образувайки вода), като и двата вида са класифицирани, като капсуловани, вентилирани акумулатори. Основната разлика е, че в AGM акумулаторите електролита е напълно пропит в специален  абсорбиращ  сепаратор  от стъклена вата, което прави киселината "неподвижна", докато, при геловите акумулатори киселината се смесва със силициев двуокис, за да се образува гел, който също спира движението на киселината.
Предимствата на AGM пред геловия акумулатор са тези, че с използването на абсорбираща стъклена вата, акумулаторния пакет може да се използва при по-голямо работно налягане, като така се подобрява неговата циклична използваемост.
При геловите акумулатори не може да се използва подобно налягане в пакета и поради това издръжливостта се осигурява чрез повишаване плътността на гела, което се отразява добре на експлоатационния живот на акумулатора, но не го прави толкова добър при необходимост от по-висок стартов ток, както се изисква в автомобилните приложения.
Зарядното напрежение е много важно, както при геловите, така и при AGM акумулаторите.
Винаги зареждайте със зарядни устройства с регулиране на напрежението - макс. 14.8V! Употребата на конвенционални зарядни устройства, при които стойността на напрежението не може да се регулира, може да доведе до унищожаване на акумулатора, поради презареждане.
Зарядното напрежение е от решаващо значение за тези видове акумулатори, тъй като и двата са рекомбинантни акумулатори.
Това означава,че кислородът, който обикновено се отделя от положителната плоча във всички оловно-киселинни акумулатори рекомбинира с водорода, който се отделя от отрицателната плоча. Рекомбинацията на водорода и кислорода води до получаване на вода, която се рециклира обратно в акумулаторната киселина, ето защо акумулаторът е необслужваем и не се нуждае от доливане. Уплътняващият отдушник, използван в конструкцията гарантира, че се поддържа положително вътрешно налягане, за да се постигне рекомбинацията на газовете, което не позволява на клетката да изсъхне и повреди.
В автомобилите, където оригинално е вграден акумулатор AGM, задължително се подменя с AGM.
В автомобилите, при които оригинално е вграден EFB (Enhanced Flooded Battery) акумулатор, се подменя с EFB акумулатор, като в определени случаи, за да се удължи живота на батерията, може да се надгражда с AGM батерия.
В автомобилите, при които оригинално е вграден конвенционален (с течен електролит) акумулатор, може да се подменя с AGM (Absorbent Glass Mat) или EFB (Enhanced Flooded Battery) акумулатор.

Често срещани съкращения при акумулаторите за Start-Stop системи:
AGM - Absorbent Glass Mat (Абсорбираща стъклена вата) - акумулатори със стъклена тъкан или
VRLA (Вентилно-регулирани оловно - киселинни акумулатори).
EFB (= AFB/ECM) - Enhanced Flooded Battery (Усилен вариант на конвенционален акумулатор)

https://www.youtube.com/watch?v=r6WhOKiZOf4#action=share


Затвори


» OK
Бъгита Скутери Камиони Възобновяема енергия Джипове Голф колички Висок клас автомобили Солари Строителни платформи Строителни машини Снегомобили Лекотоварни Леки автомобили Лодки и моторници Джетове Яхти Косачки Селскостопански машини Автобуси Ванове UPS Подопочистваща техника Туристически и кросови мотори Каравани